Over wandelen met God

Stille tijd

CAwdEAwUUkNDXS4FGxwXHA0IDBdJQEU=Al een tijdje vraag ik mij af of ik weer ga bloggen. Zoals je kunt zien is het weer ruim een half jaar geleden. 2013 was een goed jaar.

Het was het jaar dat ik heel enthousiast begon met mijn kruis verhaal. Dat heeft ook grote indruk op mij gemaakt. Vele van de blogs die ik toen schreef, daar denk ik alweer anders over. Nou ja zo gaat dat. Mijn geloofsleven is één grote ontdekkingsreis.  Met hollen en stilstaan. Nou ja… stil staan. Het lijkt wel zo maar er zijn vele zaken de revue gepasseerd. En dan dacht ik “ja” zo zit het. Maar een paar weken daarna kwam ik erachter dat het ook anders kon zijn.

Ik had een wens voordat ik mijn kruisverhaal beleefde. Ps 25 Heer “ai” maak mij Uwe wegen door Uw Woord en Geest bekend. Heer, als U dezelfde bent als de Heer uit de bijbel? Dan kan ik met U wandelen, net zoals David dat deed en Abraham, en van Henoch werd gezegd. Ja, dat wil ook.

En ik leerde Jezus kennen, want ik zat weliswaar 2x op een zondag in de kerk. En ik bad iedere dag maar zijn dat de vragen die God mij zal stellen als ik eens voor Hem zal verschijnen? Nee ik denk het niet. “Wat heb jij met Mijn Zoon gedaan?”
Ik kwam tot de ontdekking dat ik Jezus helemaal niet kende. Ja, ik wist wie Hij was, en wat Hij gedaan had, maar dat wilde niet zeggen dat ik ook een relatie met Hem had. Ook niet toen je belijdenis deed? Nee ook niet toen.

In de uitdagingen van het leven heeft God grote wonderen gedaan in ons gezin. Genezen, hersteld, bewogen, gevormd. Alle eer aan de Heer! En Hij verdiend onze aandacht. Ik heb daar inmiddels een manier voor gevonden. Een agenda. Zo wordt heel duidelijk wanneer ik er wel en niet aan toe kwam. Maar ook als stok achter de deur, want hoe erg ik het ook vind, het gaat niet altijd vanzelf.
Ik heb geleerd dat God leidt en leert op mijn tempo en dat is oké . Hij weet als geen ander wat goed voor mij is. Heer doe wat U moet doen, want niet mijn wil maar de Uwe geschiede.

Stille tijd dus. Zal ik weer gaan bloggen?
Ik hoop jullie mee te nemen in stille tijd momenten van mij. Om samen te leren, misschien te motiveren. Enjoy.

Liefdevolle groet,

Carla

 

 

Geef een reactie

